Implementacja w MATLABie adaptacyjnego algorytmu projekcji bitmapy
W module tym przedstawiamy kod w MATLABie obliczający L2 projekcję bitmapy, stosując adaptacyjną metodę elementów skończonych.
W szczególności kod ten posiada implementacje algorytmu h-adaptacji w MATLABie.
Wykonanie kodu możliwe jest również w darmowym środowisku Octave.
Pobierz kod lub zob. Załącznik 6.
W celu uruchomienia kodów, zapisujemy je w katalogu roboczym Octave.
Ustawiamy zmienne ze ścieżką do pliku wejściowego w formacie tif
\( filename = 'C://Users/Maciej/Dropbox/bitmapa.tif' \)
następnie podajemy ilość elementów siatki w kierunku osi x i y, oraz stopnie funkcji B-spline w tych kierunkach
\( elementsx=4 \), \( elementsy=4 \) oznaczają rozmiar początkowej siatki.
Wpisujemy maksymalny błąd przybliżenia
\( maxerror=0.5 \),
maksymalną liczbę iteracji adaptacji \( maxlevel=4 \)
oraz wskazujemy czy krawędzie siatki mają zostać narysowane
\( edges=1 \).
Następnie uruchamiamy pierwszą procedure
\( bitmap\_h(filename,elementsx,elementsy,maxerror,maxlevel,edges) \).
Kod po wykonaniu sekwencji adaptacji rysuje bitmapę w otwartym okienku.
Autorzy kodów w MATLABie: Marcin Łoś i Maciej Woźniak.